O‘QIB TUSHUNISH MALAKASINI BAHOLASHDA AUTENTLIK MASALALARIGA DOIR

O‘QIB TUSHUNISH MALAKASINI BAHOLASHDA AUTENTLIK MASALALARIGA DOIR

Авторы

  • Bakiyev Xabibulla Maxamatjanovich

Ключевые слова:

педагогические меры, аутентичность, навыки понимания прочитанного, языковые сертификаты, обратный эффект.

Аннотация

В статье анализируется глубокая значимость критериев аутентичности в рамках педагогических мер при оценке навыков понимания прочитанного, а также оценка этих критериев. Кроме того, в статье дан анализ изменений, которые происходят в системе образования, сознании людей и обществе, в котором они живут, в результате обратной реакции теста. Выявляются некоторые необходимые принципы, формирующиеся в учебной программе и методах обучения, возникающие как следствие обратного эффекта языковых тестов.

Библиографические ссылки

Abduraimov Sh. Ona tilida o‘qib tushunish malakasini baholashning ilmiy metodik asoslari: fal.dok… dis –Т.: 2021..

Alderson, J. C., & Wall, D. Does washback exist? Applied Linguistics, 14(2). 1993.

Carroll, B. J. Fundamental considerations in testing for English language proficiency of foreign students. Testing the English proficiency of foreign students. Center for Applied Linguistics. 1961.

Charles Alderson. Plenary address to the ALTE Conference, Barcelona, Cambridge University Press. Iyul, 2001.

Elena Shohamy. Power of tests: a critical perspective on the uses of language tests. 2016.

Jalilov K. Baholash nazariyasi asoslari (Testologiya, pedagogic o‘lchovlar). Akdemnashr. Toshkent 2020.

Lewkowicz, J. A. Authenticity in language testing: some outstanding questions. Language Testing, 2000.

Lyle Bachman and Adrian Palmer. Language Testing in Practice. Oxford University Press. 1996.

Lyle Bachman. Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford University Press. 1990.

Lynch, A. J. (1982). Authenticity in language teaching: some implications for the design of listening materials. British Journal of Language Teaching.

Samuel Messick. Validity and washback in language testing. Language Testing. Educational Testing Service, Princeton, NJ. 1994.

Stephen Andrews. Washback or washout? The relationship between examination reform and curriculum innovation. Proceedings of the International Language in Education Conference, Hong Kong: University of Hong Kong. 1994.

Tim McNamara. The use of language tests in the service of policy: issues of validity. Dans Revue française de linguistique appliquée 2010.

Weir, C. Language testing and validation: an evidence-based approach. Palgrave Macmillan. 2005.

William Greyb. Reading in a Second Language: Moving from Theory to practice1. Cambridge University Press. 2009.

И. Г. Большакова. ОБРАТНОЕ ВЛИЯНИЕ ТЕСТИРОВАНИЯ НА ОБУЧЕНИЕ (WASHBACK) КАК ПРОБЛЕМА СОВРЕМЕННОЙ ТЕСТОЛОГИИ. Вестник СПбГУ. Сер. 9. 2014.

Опубликован

2024-06-01

Как цитировать

O‘QIB TUSHUNISH MALAKASINI BAHOLASHDA AUTENTLIK MASALALARIGA DOIR. (2024). «СОВРЕМЕННЫЕ ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ ПАРАДИГМЫ: ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ТРАДИЦИЙ И ИННОВАЦИЙ», 4(25.04), 345-349. https://myscience.uz/index.php/nuu/article/view/239

Похожие статьи

41-50 из 109

Вы также можете начать расширеннвй поиск похожих статей для этой статьи.