CREATION OF THE EDUCATIONAL CORPUS OF STUDENT SPEECH IS AN EXAMPLE OF WORLD EXPERIENCE

Авторы

  • Kuvondikova Gavkhar Isomiddinovna Автор
  • Urinboeva Nazokat Автор

Ключевые слова:

образовательный корпус, арабский студенческий корпус, бразильский студенческий корпус, литовский корпус.

Аннотация

В данной статье представлена значимость учебного корпуса речи студентов и проведен анализ образцов корпусов, созданных, в связи с этим. Обширная работа была проделана над студенческими корпусами арабских, бразильских и литовских стран. К их примерам можно отнести разработку критериев обучения языку как родному, как второму и иностранному, а также создание статистики использования академических слов учащимися. Адаптация текстов или образцов устной речи (аудио или мультимедийных файлов), прикрепленных к контенту корпуса, для целей пользователя, а также важные аспекты соблюдения правил предоставления метаданных с целью облегчения использования корпуса выражены в статья.

Библиографические ссылки

Abdurakhmonova N, Urdishev K. Corpus based teaching Uzbek as a foreign language.

Journal of Foreign Language Teaching and Applied Linguistics (J-FLTAL). 2019;6(1- 2019):131-7.

Abdurakhmonova N. Dependency parsing based on Uzbek Corpus. InProceedings of the International Conference on Language Technologies for All (LT4All) 2019.

Abdullah Alfaifi, Eric Atw, Hedeya Ibrahim. Arabic Learner Corpus (ALC) v2. A New Written and Spoken Corpus of Arabic Learner2014 Saudia Arabia.

D. Stewart, S. Bernardini, G. Aston Introduction: Ten years of TaLC / Corpora and language learners, Vol 17, John Benjamins Publishing Company Amsterdam/Philadelphia, 2004, - P. 3

Larisa Goulart Da Silva Academic vocabulary: a corpus linguistics study on how Brazilian students write academic English. 2016-a. Brazilia

Abdurakhmonova, N., & Urdishev, K. (2019). Corpus based teaching Uzbek as a foreign language. Journal of Foreign Language Teaching and Applied Linguistics (J-FLTAL), 6(1-2019), 131-7.

Абдурахмонова, Н., & Абдувахобов, Г. (2021). O ‘quv lug ‘atini tuzishning nazariy metodologik asoslari. Международный журнал искусство слова, 4(6).

Abdurakhmonova, N. (2021). Formal-Functional Models of The Uzbek Electron Corpus. ANGLISTICUM. Journal of the Association-Institute for English Language and American Studies, 10(8), 59-66.

Abdurakhmonova, N., Alisher, I., & Toirova, G. (2022, September). Applying Web Crawler Technologies for Compiling Parallel Corpora as one Stage of Natural Language Processing. In 2022 7th International Conference on Computer Science and Engineering

(UBMK) (pp. 73-75). IEEE.

Abdurakhmonova, N., Shakirovich, I. A., & O‘G‘Li, K. N. S. (2022). Morphological analyzer (morfoAnalyse) Python package for Turkic language. Science and Education, 3(9), 146-156.

Granger, S. (2003a). Error-tagged learner corpora and CALL: A promising synergy. CALICO Journal, 20(3): 465-480.

Granger, S. (2003b). The international corpus of learner English: A new resource for foreign language learning and teaching and second language acquisition research. TESOL Quarterly, 37(3): 538-546.

Hammarberg, B. (2010). Introduction to the ASU corpus, a longitudinal oral and written text corpus of adult learners’ Swedish with a corresponding part from native Swedes. Stockholm University:Department of Linguistics.

Thompson, P. (2005). Spoken language corpora. In M. Wynne (Ed.), Developing Linguistic Corpora: a Guide to Good Practice (pp. 59-70). Oxford: Oxbow Books.

Опубликован

2024-06-24

Выпуск

Раздел

SECTION 1. Current issues of corpus linguistics.

Как цитировать

CREATION OF THE EDUCATIONAL CORPUS OF STUDENT SPEECH IS AN EXAMPLE OF WORLD EXPERIENCE. (2024). «СОВРЕМЕННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КОМПЬЮТЕРНОЙ ЛИНГВИСТИКИ», 2(22.04), 55-61. https://myscience.uz/index.php/linguistics/article/view/17

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)