ВОЗМОЖНОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ВЕБ-КВЕСТОВ ДЛЯ ОРГАНИЗАЦИИ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ НА РАЗЛИЧНЫХ УРОВНЯХ

Authors

  • Жупарбек Д. Author

Keywords:

web quests, independent work, educational technologies, motivation, interactive methods, innovations, training programs.

Abstract

In today's educational context, the focus is shifting from traditional teaching methods to more interactive and student-centered approaches. Web quests are an innovative tool that can be effectively implemented to organize independent work at different levels of education.
The aim of our study is to explore the possibilities of using web quests in the educational process to stimulate students' independent work. The main directions include analyzing the effectiveness of web quests at different levels of education and researching their influence on students' activity, motivation in foreign language classes. The practical significance of the study lies in the development of recommendations for teachers and educational institutions on the successful integration of web quests into foreign language teaching programs. To achieve this goal, we use a combined research method that includes analyzing existing pedagogical practices, conducting experimental projects with the use of web quests, as well as collecting and analyzing data on students' reactions to this training.

References

Рассадина М.Н. Совершенствование организации образовательного процесса посредством применения веб-квест-технологии в самостоятельной работе курсантов // Пенитенциарная наука, 2017, 4. –C.40.

Зонова С.А., Новосёлова Ю.А. Образовательный веб-квест как средство формирования универсальных учебных действий на уроках различного типа // E- Scio, 2020, 7. –C.46.

Восковская А.С., Карпова Т.А. Использование веб-квестов для организации самостоятельной работы студентов в процессе обучения иностранному языку в неязыковом ВУЗе // МНКО, 2019, 6.-C.79.

Ильина В.Ю. Веб-квест как одна из технологий организации самостоятельной работы по иностранному языку в неязыковом вузе (опыт внедрения на компьютерных направлениях подготовки) // Проблемы современного педагогического образования, 2018. –C.59

Абрамова И.В. Дидактические возможности и условия применения технологии веб- квест как дидактической формы в профессиональной подготовке студентов // Juvenis scientia, 2019. –C. 2.

Нурмиева Р.Р., Першина Н.О. Использование веб-квест технологий в обучении иностранным языкам // Казанский вестник молодых учёных, 2018, 5. –C.8.

Ефанова О.А., Лаврищев А.И. Использование веб-квест-технологии для организации самостоятельной работы студентов при обучении иностранным языкам в ВУЗе // Наука и школа, 2022, 5.

Харунжева Е.В., Козлова Ю.Д. Потенциал использования образовательных веб- квестов в процессе обучения // Педагогическое искусство, 2021, 1(2).

Левченко Н.В., Нечаева О.А. Веб-квест как средство повышения учебной мотивации студентов ВУЗа // Проблемы современного педагогического образования, 2021.-С 70-4.

Королева Е.В., Конышева Ю.Р. Веб-квесты как средство развития коммуникативных навыков на уроках английского языка // Проблемы современного педагогического образования, 2021. -С. 72-3.

Шевченко Г.И., Иванцов Е.А. Образовательные веб-квесты в организации и управлении самостоятельной работой студентов // МНКО, 2015, 6. –C. 55.

Downloads

Published

2024-06-24

Issue

Section

SECTION 2. Computer technologies in language education.

How to Cite

ВОЗМОЖНОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ВЕБ-КВЕСТОВ ДЛЯ ОРГАНИЗАЦИИ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ НА РАЗЛИЧНЫХ УРОВНЯХ. (2024). «CONTEMPORARY TECHNOLOGIES OF COMPUTATIONAL LINGUISTICS», 2(22.04), 224-232. https://myscience.uz/index.php/linguistics/article/view/55

Similar Articles

11-20 of 47

You may also start an advanced similarity search for this article.